Latauskortti
Kuluttaja-asiakas: lataa Shell Recharge -sovellus, niin voit tilata Shell Recharge -latauskortin ja saat pääsyn Euroopan suurimpaan julkiseen latausverkostoon.
Työsuhdeautoilija: Jos olet saanut Shell Recharge-latauskortin leasingyhtiön tai työnantajasi kautta, lataa EV Charging by Shell Recharge -sovellus.
Työnantaja: Jos haluat tilata latauskortteja työntekijöille tai kalustolle tai haluat lisätietoja MSP-tarjonnastamme, klikkaa tästä.
Miten aktivoin latauskortin?
Miten aktivoin latauskortin?
Jos haluat aktivoida Shell Recharge -kortin, lataa Shell Recharge -sovellus ja noudata latauskortin aktivointiohjeita. Jos olet saanut latauskortin työnantajaltasi tai leasingyhtiöltä, noudata heiltä saamiaisi ohjeita tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Miksei latauspiste tunnista latauskorttiani?
Miksei latauspiste tunnista latauskorttiani?
Tähän voi olla useita mahdollisia syitä:
- Oletko aktivoinut latauskorttisi? Jos et, tee se nyt sovelluksessamme tai my.newmotion-tililläsi.
- Latauspisteen RFID-lukija ei ehkä lukenut latauskorttiasi oikein. Vaikka lukija onkin tarkka, se saattaa lukea kortin väärin, jos korttia näytetään liian nopeasti. Jos latauspiste ei tunnista korttia, yritä käyttää latauskortti lukijassa hitaasti ja eri etäisyyksillä lukijasta.
- Latauskortti kommunikoi latauspisteen kanssa RFID-sirun välityksellä. Tämä toimii samaan tapaan kuin etämaksu pankkikortilla. Jotta lukija ei lue vahingossa väärää korttia, suosittelemme, että otat latauskortin pois lompakostasi, kun haluat aloittaa tai lopettaa latauksen. Latausavain on kätevä vaihtoehto latauskortille.
Olen saanut erilaisia latauskortteja. Mitä niistä minun pitäisi käyttää?
Olen saanut erilaisia latauskortteja. Mitä niistä minun pitäisi käyttää?
Olet saattanut saada useita latauskortteja (esimerkiksi latauspisteen ja auton kanssa ja/tai työnantajalta), mutta tarvitset lataustapahtuman aktivointiin vain yhden niistä. Jos olet saanut latauskortin työnantajalta tai leasingyhtiöltä, suosittelemme, että käytät aina kyseistä korttia.
Miten toimin, jos latauskorttini katoaa?
Miten toimin, jos latauskorttini katoaa?
Tilaa uusi latauskortti verkkosivujemme kautta.
Miksi minun täytyy yhdistää latauskortti latauspisteeseen?
Miksi minun täytyy yhdistää latauskortti latauspisteeseen?
Kun yhdistät latauskortin latauspisteeseesi, kaikki kyseisessä latauspisteessä tehdyt tapahtumat rekisteröidään ja niitä voidaan seurata. Tästä voi olla hyötyä raportointi- ja analysointitarkoituksissa. Näin mahdollistetaan myös hyvityksen saaminen kotilatausten sähkökustannuksista työnantajalta tai leasingyhtiöltä.
Voinko saada kaksi latauskorttia samalla korttinumerolla?
Voinko saada kaksi latauskorttia samalla korttinumerolla?
Tämä ei ole valitettavasti toistaiseksi mahdollista. On tärkeää huomata, että lataustapahtumat täytyy aina aloittaa ja lopettaa samalla kortilla. Muuten latauspiste ei vapauta kaapelia, kun haluat lopettaa lataustapahtuman.
Entä jos minulla ei ole (vielä) leasingkorttia ja haluan hakea hyvitystä työnantajalta tai omalta yritykseltäni?
Entä jos minulla ei ole (vielä) leasingkorttia ja haluan hakea hyvitystä työnantajalta tai omalta yritykseltäni?
Katso leasingkuljettajia koskevaa kohtaa.
Miten ja milloin maksan lataukseni?
Miten ja milloin maksan lataukseni?
Laskutamme lataukset kuukausittain jälkikäteen. Tarjoamme yksityishenkilöille maksutapana joko sähköpostilaskua, jolloin lasku maksetaan itse tilisiirtona, tai SEPA-suoraveloitusta. Voit vaihtaa maksutapaa lähettämällä sähköpostia asiakaspalveluumme.
Mikä on SEPA-suoraveloitus ja miten se toimii?
Mikä on SEPA-suoraveloitus ja miten se toimii?
SEPA-suoraveloitus (SEPA Direct Debit) on yleisesti koko euroalueella käytössä oleva maksutapa, jossa asiakas antaa laskuttajalle luvan veloittaa laskut suoraan pankkitililtänsä. Ennen suoraveloituksen tekemistä lähetämme sähköpostitse ennakkoilmoituksen tulevasta veloituksesta ja sen sähköpostin liitteenä on mukana laskutuserittely. Samankaltaisuuksista huolimatta kyseessä on eri asia kuin suomalainen e-lasku ja SEPA-suoraveloituksen käyttöönottamiseksi kannattaa olla yhteydessä oman pankin asiakaspalveluun, usein aiheesta tarvitaan pankin kanssa nimittäin erillinen sopimus. Meidän suuntaamme valtuutus suoraveloitusten tekemiseksi ("mandate") annetaan sovelluksen kautta samalla kun asiakas lisää pankkitliinsä tiedot, eli tämä toimii täysin paperittomasti.